بهتی در پس در تنها مانده بود

 

 

حرفام تکراری شده.نوشته هام رنگ و بوی قدیمش رو ازدست داده.دلم گرفته.می خوام گریه کنم.نه اصلا دلم می خواد زار بزنم.می خوام تموم وجود صدات کنم.خدایا می شنوی؟یکی از بنده هات یه گوشه این زمین تو یه نقطه دور دور داره صدات می کنه.صدامو می شنوی؟خیلی چیزاهست که می خوام ازت بپرسم.خیلی چیزا!احساس می کنم از درون گم شدم.دارم خیلی چیزا رو ازدست می دم. چیزایی که یه روز بهشون اعتقادداشتمواین خیلی بده.خیلی بد!درست نمی گم؟اگرصدامو می شنوی جوابمو بده.دلم می خواد بدونم .بفهمم.می خوام از خودم شروع کنم.کمکم کن.دارم خودمو گم می کنم و این یعنی تو رو هم گم خواهم کرد.!!!ای کاش بچه بودم.ای کاش کوچیک بودم.اون موقع ها گم کردن برام یه چیز ساده بود نه یه معمای پیچیده!مثلا گم کردن مداد تراش!پاک کن!نهایت یه جامدادی با تموم مداداش!!!ولی حالا گرفتار بدترین نوعش شدم.از کجا شروع کنم؟از چی بگم؟اصلا...یه تومار سوال دارم.احتیاج هست به زبون بیارم؟تو می دونی مگه غیراز اینه که از رگ گردن به بنده هات نزدیکتری؟راه از کدوم وره؟تو یه مارپیچ گم شدم..............

  «                  شاید زندگی ام در جای گمشده ایی نوسان داشت

ومن انعکاسی بودم                          که بیخودانه همه خلوت ها را بهم می زد

ودر پایان همه رویا ها در سایه بهتی فرو می رفت

من در پس درتنها مانده ام                همیشه خودم را در پس درتنها دیده ام

گویی وجودم در پای این در جا مانده است                                در گنگی آن ریشه داشت

آیا زندگی ام صدایی بی پاسخ نبود؟

در اتاق بی وزن انعکاسی سرگردان بود                  ومن در تاریکی خوابم برده بود

در ته خوابم خودم را پیداکردم                                             واین هوشیاری خلوت خوابم را آلود

آیا این هوشیاری خطای تازه من بود؟

در تاریکی بی آغاز و پایان                              فکری در پس در تنها مانده بود

پس من کجا بودم؟                                           حس کردم جایی به بیداری می رسم

همه وجودم رادر روشنی این بیداری تماشا کردم

آیا من سایه گمشده خطایی نبودم؟

در اتاق بی روزن                             انعکاسی نوسان داشت

پس من کجا بودم؟                            در تاریکی بی آغازو بی پایان

بهتی در پس در تنها مانده بود.                       »   «سهراب سپهری»                                

 

نظرات 5 + ارسال نظر
میم. شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 01:53 ق.ظ http://www.mimnevesht.blogfa.com

سلام و احترام.
خواندم. شما هم بخوانید:
و آنگاه زمین به سخن در آمد/ احمد شاملو/ مدایح بی صله.
صحبت می کنیم.
ارادت.
میم

زینب شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:51 ق.ظ

سلام زهرا خانمی. خیلی خوشحالم که بازم مثل قبلا به وبلاگت سر میزنم. آدرس از وبلاگم ننوشتم که کسی از اینجا نیاد اونجا و بعد کسی از اونجا نیاد اینجا. و اما در مورد این پستت باید بگم از اونجایی که نوشتی تقدیر من به دست خود من است تا آخرش (همش همون آخرشه) خیلی خوشم اومد و از اونجا به بعد رو کاملا موافقم. در مورد پست هاییم که از شعرها و داستان هات نوشته بودی باید بگم بابا تو دیگه کی هستی نگفته بودی شاعری. تغریبا همشو خوندم قشنگ نوشته بودی. از اون پستتم (دلیل دروغ گفتن مردان) خیلی خوشم اومد خیلی باحال بود.و اما در مورد اون پستت(جزیره) آقا قبول نیست من می خواستم همین روزا اینو بنویسم اما من از رو نمیرم و تا دیر نشده می نویسمش. می ترسم یکی دیگه بذاره تو وبلاگش. .هر وقت آپ کردم برات آف میزارم تو هم هر وقت آپ کردی برام آف بزار
بعدشم هنوز این آپت رو نخوندم من جواب قبلی ها رو دادم

زینب یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 03:34 ق.ظ

هییییییییی منم خیلی وقته خودمو گم کردم. هم دلم واسه خودم تنگ شده هم واسه خدا.

بابییییییی یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:33 ق.ظ http://babak1363.blogfa.com/

سلام ملت بلاگ اسکای
خوبین خوشین سلامتین

حضرت عشق یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:23 ب.ظ

سلامممممممممم
واقعا عالی بوودددددددددددد
مرسی
به منم سر بزن خوشحال میشم
خیلی خوب بود من میخوام بلینکم موافقی؟؟؟
منم حضرت عشق ۲ ام باور کن(چشمک)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد